Karriertanácsadó blog

Fejvadászként, kiválasztási szakemberként számos fantasztikus interjún vettem részt, ugyanakkor voltak kevésbé jól sikerültek is. Emellett az interjúim során egyre gyakrabban láttam a bizonytalanságot, az álláskeresők nem látják, hogy merre és hogyan lépjenek. Tapasztalataimmal szeretnék segíteni minden álláskeresőt, interjúra készülőt és karrierépítőt.

Ajánlott blogok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

A personal brandingről munkavállalóként- Meddig vagyok a cég alkalmazottja, s honnantól építhetem a saját hírnevemet?

2013.08.13. 22:20 Karriertanacsado

branding.jpgMostanában egyre divatosabb a personal branding, azaz az énmárka építése, egyre többet hangsúlyozzák annak fontosságát, hogy szakterületünkön publikáljunk, blogoljunk, tartsunk prezentációkat - azaz építsük saját magunk hírnevét. Felvetődik a gondolat, hogy  hol a határ a saját karrier, saját énünk építése és a cég alkalmazottjaként való pozicionálás között? Vannak-e etikai korlátok?

A Saját márkát semmi sem építi jobban, mint a kiváló munka, a hitelesség. Megjelenésünk, viselkedésünk, közösségi médiában tett megnyilatkozásaink is mind-mind bizonyos képet alakítanak ki rólunk, érdemes tehát e területen tudatosnak, konzekvensnek lennünk.

A saját márka bizonyos eszközökkel  való  tudatos  építése azonban már egy más szint, ez elsősorban független szakértők, tanácsadók számára fontos. Ők egy adott szakterületen felépítik a hírnevüket, beleássák magukat szakterületekbe, és szakértőként jelennek meg. Számukra nem okoz problémát, hogy saját maguk személyét, saját szaktudásukat építik, hirdetik- hiszen ők saját maguk urai. Node mi a helyzet, ha valaki alkalmazott? Hol a határ?

Énmárka munkavállalóként?

Alkalmazottként nem tanácsos ÉN-ként megjelenni, hiszen munkavállalóként  a munkáltatónkat képviseljük. Ha egy cég alkalmazottja megjelenik egy szakmai összejövetelen, publikál egy cikket, akkor ő az adott cég elkötelezett dolgozójaként a céges érdekeket kell, hogy szem előtt tartsa és nemDezvoltare-personala.jpg saját magáét. Bármilyen megnyilvánulását a munkáltatója véleményével azonosítják.

A munkáltatók hazánkban jellemzően nem nézik jó szemmel a személyes márkájukat buzgón építő munkatársak ténykedését, hiszen az alkalmazottat azért fizetik, hogy a cég hírét építsék, s az ilyen helyzetek összeférhetetlenséghez vezethetnek. S felvetődik az elkötelezettség kérdése is- a személyes márka építésének nyilván van célja- gondolják joggal.

A fiatalabb generáció munkába állásával azonban egyre változik a helyzet, s a céges vezetés is egyre liberálisabban áll a saját énjüket hangsúlyozó fiatalokhoz.

Énmárka hobbi területén

Más a helyzet, ha  a munkavállaló szakmájától egészen eltérő területen kezd el publikálni, blogolni: például logisztikai vezetőként főzőblogot indít. Ez nyilvánvalóan kevésé összeférhetetlen a munkavállalói érdekekkel, bár nevünk felvállalása esetén érdemes egyeztetni főnökünkkel. Nem biztos, hogy jó szemmel nézi a céges vezetés, ha logisztikai vezetőjük nevének google-be való beírásakor egy Thai wok  készítése közben készült képeket dob ki a kereső, melyen alkalmazottjuk mosolyogva kevergeti a tésztát.

A másik véglet

Egyes munkavállalók azonban olyannyira azonosítják magukat a cégstand out.jpgükkel, hogy még privát életterületükön is a céges elérhetőségeiket használják. Láttam lakáshirdetést is céges emailcímmel, s autóvásárlóként már többször futottam olyan helyzetbe, amikor a másik fél céges telefonját adta meg, majd miután nem értem el, s visszahívást kaptam, teljesen kusza helyzet alakult ki, mert XY cég patikalátogatójaként hívott vissza- s nehezen derült ki, hogy  a közös pont az eladó autó és nem a céges ügy, vagy álláskeresés.

Fejvadászként többször tapasztaltam, hogy egyeseknek nincs privát emailcíme, ahova a pozíció leírását továbbítani lehet- s a céges telefonon nem mer beszélni, másik elérhetősége pedig nincsen.

Nyilvánvalóan a két véglet között szükséges megtalálnunk a harmóniát, ahol a céges érdekek és a saját érdekeink szépen megférnek egymás mellett. A cél egyfajta egyensúlyi helyzet megteremtése a saját identitásunk és a céges alkalmazotti szerepkörünk között- ahol a munkáltatói márkát és saját énmárkánkat is építhetjük anélkül, hogy egymás érdekeit sértenék.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://karriertanacsok.blog.hu/api/trackback/id/tr925459646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása